PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

“Nak termuntah dengar..”

Nak termuntah bila dengar cakap-cakap manusia pembohong, pembelit, pencari kesalahan orang dan cakap tak serupa bikin ini..

Ketua Polis Negara – ‘Kita harap jangan ada pihak yang cuba memecah belahkan keharmonian kaum dinegara ini, kita sudah berpuluh tahun tinggal bersama-sama dan menghormati sesama kaum..Malah kita juga saling menghormati antara berlainan bangsa, kepercayaan agama dinegara ini, jadi kita kena meneruskanlah perkara tu..”

Datuk Rais Yatim –  “Ini jelas membuktikan upah politik itu berlaku dalam tindakan dan tindak tanduk pemakai baju kuning atau pemimpin-pemimpin mereka..”“(beliau yang mendakwa ada peserta diupah RM50 seorang untuk memakai baju kuning dan menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu)

Datuk Zahid Hamidi – “Saya amat dukacita fatwa yang dikeluarkan oleh JHEAIPP yang selama ini tidak ada sebarang kajian dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan mengenai larangan ini..” (ketika mengulas tindakan Jabatan Hal Ehwal Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) yang meminta masjid dan surau menghentikan bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh di negeri tersebut).
 
Perdana Menteri Datuk Najib Tun A. Razak – “Saya menghormati keputusan hakim. Sebagai rakyat Malaysia, saya hormat, tidak kira apa juga jawatan saya. Sebab itu saya hadir dan telah menyatakan pendirian saya..” (ketika mengulas kehadiran beliau ke Mahkamah setelah dipanggil sebagai saksi kes perbicaraan Datuk Sri Anwar Ibrahim).                                                                                                      

No Responses to ““Nak termuntah dengar..””

Leave a Reply

