PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Calon PAS Tenang ibarat anak jantan..

Seorang sahabat menghubungi saya melalui telefon siang tadi, beliau mengatakan kepada saya, bakal Calon PAS DUN Tenang, Cikgu Normala Sudirman yang masih muda tetapi sanggup meninggalkan kerjayanya sebagai seorang guru demi perjuangan, bolehlah diibaratkan sebagai lebih anak jantan dari sesetengah pemimpin PAS yang ada.

Menurut sahabat saya itu lagi..ini adalah kerana terdapat segelintir pemimpin PAS yang ada sekarang, apabila sudah pencen baru berani hendak aktif didalam PAS, barulah sibuk hendak menjadi calon, manalah tahu untung-untung boleh menang dan menjadi wakil rakyat dan jika lebih bernasib baik lagi tiba-tiba parti menang banyak kerusi, bolehlah merasa untuk menjadi Exco, silap-silap haribulan mendapat peluang menjadi Menteri Besar, dan yang lebih penting akan bertambahlah lagi koleksi  wang pencennya nanti.

Saya tersenyum sendiri mendengar kata-kata sahabat saya itu kerana dikepala saya sudah terbayang beberapa wajah pemimpin PAS yang beliau maksudkan itu…

Wooo !!..

“Maaf Abang Ali (sokongpr) – saya pinjam trademark abang..”

5 Responses to “Calon PAS Tenang ibarat anak jantan..”

  1. Ada pimpinan PAs sekarang ini berani masuk PAS setelah pencen dan secure.Dah masuk cita cita nak jadi MB pulak nak pegang terus jawatan PJ.Kemudian Ugut sampai Tepok Meja ‘Bagi sebab sebab kenapa Aku tak Boleh Jadi PJ itu lah kata kata pemimpin yang di bawa masuk dalam PAS satu ketika dulu.Nak ajak Demo pun bagi macam macam dalih kononnya nanti kena tangkap siapa nak jadi MB????/Macam Anak Pak Ali di selangor tu dan sekok lagi kat Kedah.Sikit habouk pun mereka tak rasa rugi apa kalu PAS Kalah.Bila dah jadi pemimpin dan di beri amanah maka buat hal..nak paksa ahli kena ikut fikrah macam beliau kononnya cara beliau paling bagus.Pemimpin lama dalam PAS tak dinamik,cara juang kolot dan seumpamanya.Kemudian mainkan isu syiah sunni agar Ahli bergaduh pasai Mazhab.Besak sangatkah PHD,Besak sangatkah taraf Ustad Azhar lancau lah!!!!Akhirnya ahli Pas kat bawah bertengkar sama sendiri masalah walak,fikrah tiqah.Otak orang PAS dah over dose walak tak ketahuan punca.Akhirnya Parti yang merana

  2. sabar bro… biasalah manusia macm…

  3. wu yooo pangali kubur MENCARUT….

  4. kalau calon PAS DUN tenang adalah anak jantan ayoh jom kita sama sama tunjuk anak jantan jugak ambik cuti turun kempen habis habisan , tunjukkan kat BN ataupun kepada yg play safe bahawa kita bukan kaki bodek atau penakut

  5. ish3 semangat berkobar kobar ahli dan penyokong bagai nak gila, aleh2 pemimpin p jumpa umno senyap senyap hahahahaha, jumpa kat lobi perlimen boleh tolong koyak durian, ahli turun naik mahkamah, pemimpin perabih rm70k p melancong, hahahahahaha, ahli kena tangkap,pemimpin p cium tgn sultan hahahahahah. ahli buat bendang, menoreh, nelayan himpun duit derma kat pas, pemimpin org kaya bawa p memancing kat kepulauan maldive hahahahahaha, ahli pas derma beli bangunan tinggi bila p nak masuk kena soal jawab mcm nak masuk kem tentera, hahahaha seropa UMNO hahahahahah. tak percaya p lani bangunan pas kat jln raja laut hahahahah padan muka hampa hahahahah


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: