PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

TG Nik Aziz – Antara Sindir dan Celaka..

“Sekali sekala kena ‘perongoh’ (bercakap kasar), Tuhan beri semua ‘perongoh’ tetapi ada masa nak guna..gunalah..”

Sebab itu kali ini saya tidak bersetuju dengan TG Nik Aziz walaupun saya cukup menghormati beliau..

“Bila hendak sebut nama orang, kita (mesti) sebut nama yang paling disukainya, (misalnya) pakcik, ayah haji, yang amat berhormat. (Kesimpulannya) katalah perkataan yang amat disenangi..”

Baca disini..

Jika begitu..bagaimana dengan yang ini?

“Celaka semua sekali ini, blog celaka, blog celaka..saya kata sekali lagi celaka blog macam ini..”

Baca disini..

Maaf..walaupun tidak ditujukan kepada saya, bagi saya yang jahil ini, sama sahaja antara menyindir dan mengatakan orang sebagai celaka, kedua-duanya boleh menyakitkan hati dan mewujudkan dendam dan tidak salah kalau kita sebagai rakyat biasa untuk menyindir manusia yang rosak dan merosakkan segala-galanya seperti Perdana Menteri.

3 Responses to “TG Nik Aziz – Antara Sindir dan Celaka..”

  1. penjualubat….ini puncanya kot….lunchai yg dapat nama..

    kalau kena interview dgn tv3suku bukan main senyum lagi menjawab.
    mungkin ini lah yg dinamakan bihikmah yg Tuan gru ajar pada kita???

    aku sekadar bertanya. tak kan dgn bloger” lunchai” mcm tu pun tak mampu nak face…?????

  2. laaa…
    sory tersalah tempat komen..
    ….out of issue.

  3. kalau bloger cakap celaka…….memang betul la mereka ini celaka besar……….husam musa memang patut letak jawatan……


Leave a Reply

