PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Di mana Presiden PAS Part II..?

Komen sahabat saya Pemimpin Rakyat posting..Di mana Presiden PAS..?

pemimpinrakyat Says:
April 27, 2010 at 4:13 am e

Salam…..tuan, ada benar atau tidaknya kata-kata tulisan dalam tulisan ini, cuma nak pada tuan2 semua…..

Tuan pernah dengar tak cerita Kaab di zaman Rasulullah yang dia tidak turut serta ke satu medan peperangan? Rasulullah dan sahabat2 boikot beliau?

Tuan tahu tak pada hari pilihanraya ahad 25 April itu ada 2 kawasan di Selangor yang mengadakan AGM ketika sahabat2 lain dalam Pakatan berperang di Hulu Selangor? yang keduanya dirasmikan oleh Mustapa Ali dan Nasarudin Mat Isa? ….saya dengar ada 3, tapi tak pasti 1 lagi tu mana pulak?

Tahukah tuan ketika sahabat2 PAS dan Pakatan bekerja dan bergerak di Hulu Selangor , Hassan Ali pada Jumaat mlm Sabtu 23 April buat forum perdana di Shah Alam? tak boleh ke kalau betul2 nak tolong Pakatan di ubah ke Hulu Selangor? …..tolong jangan jawab sebab program dah dijadual tak boleh ubah! tak guna ada kuasa kalau benda kecik camtu pun tak boleh ubah!

Kalau nak cerita ini betui……memang meletup ….

Salam.

Saya hendak tambah sedikit lagi..

Saya ada mendengar cerita tentang sebuah negeri yang diperintah Pakatan Rakyat juga sibuk hendak mengadakan mesyuarat ketika rakan-rakan lain berada di Hulu Selangor.

Apabila ada pihak yang mempersoalkan tidak bolehkah ditangguhkan mesyuarat dan pergi membantu di Hulu Selangor, jawapan yang diberikan oleh pemimpin tertinggi negeri tersebut ialah dengan mempersoalkan kembali adakah Tan Sri Khalid Ibrahim datang membantu ketika mereka menghadapi pilihanraya kecil dahulu?

Jawapan apakah ini..?

Memang benar Tan Sri Khalid Ibrahim dan petugas-petugas dari negeri Selangor tidak datang membantu negeri tersebut ketika itu tetapi atas sebab-sebab yang terlalu munasabah.

Pembahagian tugas telah dipersetujui bersama kerana dua pilihanraya kecil telah berlaku ketika itu didua tempat berlainan dengan serentak. Negeri Selangor pula diberikan tanggungjawab untuk bertugas ditempat berlakunya satu lagi pilihanraya kecil, tidak ada anihnya apabila Tan Sri Khalid dan petugas dari Selangor tidak datang membantu negeri tersebut..hanya orang bodoh saja tidak dapat memikirkan tentang perkara ini.

Memang betul kata Pemimpin Rakyat.. cerita-cerita ini memang MELETUP !!

11 Responses to “Di mana Presiden PAS Part II..?”

  1. aku tak kisah cerita ni nak meletup ka, nak padam ka, tapi aku tuggu jawapan dari TGHH perihal benda ni…..mana dia? penjual ubat, hang minta malaysiakini ka, penarik beca ka, tulang besi ka post benda ni………bagi meletup lagi kaw…..masa tu baru TGHH nak jawap kot…..

  2. pemimpinrakyat bangga di bawah naungan dustur DAP?

    ITU YG AKU FAHAMI DGN GAMBAR DIATAS.

  3. Presiden hangpa ada imuniti. Hangpa jaga presiden hangpa baik2 jika tidak Datuk Nasaruddin Mat Isa jadi Presiden lagi hebat kerana dia boleh banyak bahasa. Tuan Haji Mohamad Sabu dan Tuan Haji Husam Musa setakat 3 bahasa je. Hangpa boleh berapa bahasa. Orang bisu…

  4. ASY SYEIKH ABU ABDILLAH USAAMAH BIN LAADIN

    Maka hendaknya bagi kaum muslimin dan ahlul halli wal aqdi serta para pakar dari kalangan para ulama yang tulus, saudagar-saudagar yang mukhlis dan para pemuka-pemuka (ketua-ketua) kabilah/kaum untuk berhijrah di jalan Allah dan mendapatkan tempat (bumi jihad) yang dapat meninggikan bendera jihad dan mengkondisikan umat untuk menjaga agama dan dunia mereka, namun jika mereka tidak melakukannya maka akan musnah segala-galanya dari mereka.

  5. kalau DAP sahaja yang mahu mengamalkan unsur ISLAM dan yang tinggal tidak mahu membela atau mengamalkan ISLAM….

    maka betullah …(maksud ayat AlQuran) …….sekiranya kaum yang ada tidak mahu menjalankan dan menegakkan ISLAM , akan Ku gantikan kaum lain untuk membela dan menegakkan ISLAM……

  6. pemimpinrakyat…
    karpal sign kata “langkah mayat dia dulu kalau nak laksanakan Islam.
    pernah ke karpal tarik balik kenyataanya.?
    apa yg membezakan manusia adalah takwa…adakah konsep takwa ada dlm Dap?????
    setiap kali hang menulis hang rasa bijak?
    tapi aku sebenarnya melihat hang hanya boleh berfikir satu arah…dgn kata lain iq hang rendah…

    *****maafkan saya penunggu gua.

    • Apalah bodoh sangat kau ni? Karpal sorang je yg ckp mcm tu. Pegi mamposlah sama dia. Sekarang pun dia dah senyap. Dah boleh duduk sebelah menyebelah dgn TGNA. Aku rasa dulu dia ckp mcm tu sbb dia tak faham Islam. Dia ingat Islam ni jahat mcm umno. Hidup tak tau bersyukur. Nak kata bodoh, nampak mcm pandai. Org yg rasa diri dia pandai tapi bodoh nak mampos.

  7. yup.. ayat karpal tu ada.. ayat kau kata dia nak paham islam tu takda.. itu cuma agakkan atau rasa kau je.. yub aku mau kenyataan…

  8. nizam.
    orang cerdik tak kan mengikut jer…tampa berfikir.
    duduk lah kat alam nyata .

    anda adalah satu contoh amilin pas yg telah berjaya di tarbiah mengikut acuan ….samitna wa atakna versi pas????

    niat takan menghalalkan cara bro.

  9. kita di haram kan menegakkan negara islam..bukan wajib..mana ade rasullullah saw membuka negara islam….nabi suruh kita mengikut cara yahudi dan nasara utk hidup dan mengumpul harta dan pangkat demi kesejahteraan diri sendiri…….


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: