PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Konsistennya DAP..Aris Awang..

Namun perkara yang lebih menarik ingin aku kongsi bersama ialah konsistennya kerja-kerja DAP dalam soal daftar pemilih ini sejak dahulu ketika mereka melancar Projek Tanjung 2 sehingga sekarang..

Baca disini..

Sekali lagi saya tertarik dengan tulisan dan pendedahan Ustaz Aris Awang posting yang bertajuk DAP DAHULUI PARTI DALAM PAKATAN RAKYAT..

5 Responses to “Konsistennya DAP..Aris Awang..”

  1. Penjual Ubat ini lebih penting dari ubat2 lain yang hangpa jual.

    Kata Penarik Beca…
    Dalam perkara ke lapan surat perjanjian antara kerajaan Malaysia dan Apco Worldwide, dinyatakan bahawa firma yang dikuasai Yahudi Zionis itu disyaratkan supaya tidak akan menggunakan mana-mana maklumat sulit mengenai Malaysia yang diberikan kepadanya untuk tujuan yang lain daripada tujuan maklumat itu diberikan.

    Apco juga disyaratkan supaya tidak mendedahkan mana-mana maklumat sulit yang diberikan oleh kerajaan Malaysia kepadanya kepada pihak lain.

    Lebih menarik, perjanjian itu juga menyatakan, selepas menggunakan apa-apa dokumen yang mengandungi maklumat sulit yang diberikan kerajaan Malaysia itu, Apco boleh menyimpan satu salinan dokumen itu.

    Tidaklah menghairankan jika Apco boleh mendapatkan maklumat-maklumat sulit kerajaan Malaysia. Nak bagi nasihat strategik, tentulah kena ada maklumat strategik.

    Salinan perjanjian yang saya nyatakan itu dikatakan bertebaran di kalangan ramai orang. Jika anda bernasib baik, anda mungkin berpeluang membacanya. Saya tak ada peluang menyimpan satu salinan dokumen perjanjian itu. Takkan orang nak bagi saya simpan pulak. Saya bukan siapa-siapa.

    Kalau disuruh saya simpan pun saya tak nak. Saya tak pandai nak bertendang-terajang dengan undang-undang. Saya pun tak tahu sama ada orang yang menyimpan dokumen itu boleh didakwa di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) atau tidak.

    Sekian laporan saya. Saya tak ulas apa-apa. Anda ulaslah dalam wilayah keimanan kepada Allah s.w.t. dan patriotisme kepada negara kita di dalam jiwa anda.

    Di dalam hati sendiri saya berkata, pandainya Datuk Seri Najib Tun Razak menjaga kepentingan dan keselamatan negara!

  2. saya baca posting aris awang ini.
    terasa nak komen skit…tapi saya terbaca satu komen yg telah di delete oleh pemunya blog terus saya terasa malas nak komen sebab pemunya blog ini hanya mahu di bodek dan takut dgn kritikan, senang ckp tak gentlemen langsung.

    pertanyaan saya pada aris awang…
    apa bezanya statement azizan razak dgn statement hamid othman tentang perlaksanaan perundangan Islam.
    apa yg boleh dibanggakan tentang negeri2 yg di perintah oleh pakatan rakyat?
    berapa banyak kedai judi yg telah di tutup di kedah? ….siapa yg nak menafikan masih ada lesen baru di keluarkan oleh kerajaan pas negeri kedah?
    umno tipu melayu…
    pas tipu Islam.
    segalanya wayang.

    (P Ramlee)

    C# G#

    Inilah obat yang sungguh istimewa

    C#

    Kalau salah sapu bangun pagi hilang nyawa

    F# G# C#

    Obat batuk kering, batuk basah, demam selesema

    G# Bbm D#m C# D#m C#

    Mari beli obat ini, gerenti puas hati

    (korus **)

    F# G# C# Bbm

    Hai obat hai obat mari beli obat

    F# G# C#

    Kalaulah terlambat tak dapat

    F# G# C# Bbm

    Hai obat hai obat mari beli obat

    F# G# C#

    kalau salah obat, melompat

    * Sama macam Verse (P Ramlee)

    (A R Tompel)

    Obatlah ini buat dari akar kayu

    Kalau salah sapu badan licin tumbuh bulu

    Obat angin medu, angin kus-kus, mata kelabu

    Mari beli obat ini,

    gerenti puas hati

    korus**

    (Ibrahim Din)

    Inilah obat nama makjun sangkut

    Kalau banyak makan,

    sehat2 jadi semput

    Obat sakit otak, lenguh sendi angin senggugut

    Mari beli obat ini,

    gerenti puas hati

  3. i setuju dengan aris yang juga sahabat i dulu (th90 an).tentang daftar pemilih ni. kalau boleh semua negari aktif n agrasif dalam mendaftar. i harap kawan saya ni perlebarkan lagi ideanya ke semua tempat. i pun ada beberapa idea dalam mendaftar ni tapi tak boleh siar.kita bincang di luar. ok sdr aris teruskan,mudahan2 dunia luar belajar dari anda.


Leave a Reply

