PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Kerana nasihat Aris Awang..

Tindakan UMNO BN yang cukup merbahaya kepada negara. Klik tajuk ini..RM76 juta dibayar kepada APCO, antaranya menemukan Najib-Obama..

Maaf..benarlah kata seorang sahabat, politik Malaysia sekarang sudah macam p**i. Semuanya sudah tidak konsisten.

Kerana takut hilang kuasa UMNO BN sanggup melantik firma Yahudi (Apco Worldwide) sebagai penasihat mereka.

PAS dengan segelintir pemimpinnya yang masih mempunyai hasrat untuk bersatu dengan UMNO.

Manakala PKR pula dengan masalah pemimpin-pemimpinnya yang melompat.

Hanya DAP yang nampak agak konsisten tetapi tidak putus-putus menerima serangan-serangan yang menggila dari pihak BN.

Pergi atau tidak ke Hulu Selangor..? Bagi orang yang tidak penting seperti saya, ia tidak akan merubah apa-apa. Hanya diiringi semangat untuk menjatuhkan BN ketika mengikuti pilihanraya-pilihanraya kecil sebelum ini. Namun semangat hendak turun ke Hulu Selangor kali ini memang kurang, bukan saya seorang malah beberapa orang rakan juga sedemikian, tetapi kerana kebencian yang amat sangat kepada UMNO BN dan setelah membaca nasihat serta kenyataan Ustaz Aris Awang ini..

ZAID ADALAH AHLI PKR, ZAID SEKARANG CALON PKR, PKR PULA ADALAH KOMPONEN PAKATAN RAKYAT, PAKATAN RAKYAT ADALAH GABUNGAN PARTI UNTUK MENENTANG KEZALIMAN, SALAH LAKU, PENYELEWENGAN, KEJAHATAN PARTI BERNAMA BARISAN NASIONAL (BN).

OLEH ITU ZAID MESTI DIANGGAP SEBAGAI CALON KITA (PAS) BUKAN LAGI CALON PKR.

Insyaallah, saya juga akan sampai di Hulu Selangor nanti..

34 Responses to “Kerana nasihat Aris Awang..”

  1. Kenapa penjual ubat terlalu membangga-bangga sangat denga DAP?saya kira kalau tidak kerana perempuan DAP seorang tu, kerajaan Pakatan Rakyat Perak tak akan tumbang………….mesti berhujah dengan fakta sedare………..apa pun pakatan rakyat mesti buat sesuatu untuk perbaiki keadaan ini…….semua komponen ada masalah kelemahan dan kekuatan sendiri.baiki diri parti sece[pat mungkin…..jika tidak PRU13 Bn memerintah lagi….masa tu BN akan bertambah BEBAL kerana dia tahu, dia buat apa pun rakyat akan beri dia kemenangan……………

  2. ahhhh.
    zaid ibrahim sebagai calon…cukup membuat aku kenal politik pas.
    terlalu tidak konsisten..jadi pak turut nuar.
    hanya ada satu alasan….terlalu teringin jadi menteri. itulah yg ada dlm hotak pemimpin pas walau pun berisiko terlalu tinggi untuk kena kencing sekali lagi.

    maka berebut-rebut lah para ulama2 pas mensucikan zaid..yg di mulakan oleh tuan presidennya.

    wahai ulama2 pas..
    korang ni bacul sebenarnya tanpa korang sedari korang kena tipu dgn ilmu korang..(atau sengaja buat2 tak reti sambil cari dalil bagaimana nak halalkan segala pekara yg korang nalk buat).

    percayalah Islam tidak akan tertegak melalui jln ini.(demo+kratos)
    sejarah telah membuktikan.

    uslub ini terlalu mencari redha manusia …dan dengan sedar(sory ulama) sangup megenepikan tuntutan Allah.(lihat saja minesfesto pas mutakhir ini bandingkan dgn yg lama2).

  3. KENAPA ZAID SAMAN – HUDUD KELANTAN DULU-DULU!!

    “Saya saman kerana ia bertentangan dengan perlembagaan dan patut dibuat dalam Dewan Rakyat,” kata Datuk Zaid Ibrahim menjelaskan kenapa beliau menyaman kerajaan negeri Kelantan kerana meluluskan undang-undang hudud dalam DUN Kelantan

    mamat ni tak pernah rasa bersalah dengan tindakan kapir nya.
    hanya ulama2 pas bengong terus mensucikan mamat sekor ni .BABIIII

  4. Bismillahirrahmannirahim.

    Asalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.

    Sahaja Aku Bersembahyang Ala Pilihanraya Di Hulu Selangor Mengadap Putrajaya Kerana Zaid Ibrahim.

    Demokrasi Huakbar..

    P/S: Ritual Ala Yahudi Ini Di Imam Kan Oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Bin Awang. Jemput Datang Memeriahkan Pesta Apco Di Hulu Selangor.

    WASALAM.

  5. Zaid ni macam Umar al-Khatab masa belum Islam. Sebelum Umar menyahut seruan Nabi Muhammad SAW, beliau adalah tokoh Arab Mekah yg suka meminum arak. Sejak mengenal akan seruan Nabi itu beliau bertaubat dan menjadi pejuang Islam. Usaha beliaulah terbinanya sistem khalifah yg Empat dlm sejarah awal Islam. Setelah itu sistem bertukar kepada Mulukiyyah.

  6. dulu umat islam berjuang untuk kemerdekaan melalui komunisme, takutkan kejayaan kemerdekaan melalui PKM, penjajah dan pencacainya(umeno) menyerang komunis habis-habisan, sekarang sudah merdeka, umat islam malaysia pasca kemerdekaan menggunakan demokrasi pulak…nampaknya kalau kejayaan melalui demokrasi akan berlaku…..maka demokrasi juga akan di serang/di manupulasi untuk menjatuhkan kejayaan umat islam…..jangan lupa apa jadi pada FIS di Algeria dulu sekiranya ada juak-juak demokrasi dari PAS nak mempertahankan Demokrasi …..silakan berhujah……

  7. tapai manis, ayat tu umpama meludah ke muka Dato Seri Haji Abdul Hadi Awang la.. belum ada negara islam yang tertegak melalui DEMOKRASI. hanya mereka2 yang acah2 menuju jalan islam je akan memilih demokrasi. kalau mcm tuh, apa beza nya umeno dan Paas? memperjuangkan demokrasi ala yahudi ni??

    kalau demokrasi ni jalan terbaik untuk menang, kenapa Rasulullah tak pilih demokrasi? Adakah waktu itu Rasulullah nampak Bodoh dengan menggunakan cara Perang? adakah demokrasi melebihi kebagusan nya berbanding cara nabi?

  8. anak penakan ibrahim libya….aku tak pernah tau yang nabi menggunakan perang untuk tujuan penyebaran agama islam, beliau hanya berperang untuk mempertahankan diri dan islam, apabila maruah tercabar, apabila ada yang melakukan pengkhianatan terhadap perjanjian dgnnya dll.

    pasai pas dan umeno, tak kan hang tak nampak perbezaan kot, aku tak kata yang pas sama dengan umno, pas lebih baik dari umno, kalau pas sama dengan umno….hang sebagai anak penakan ibrahim libya, hang yang paling mula sekali kena tarik balik gelaran ASSYAHID kat dia……namun dengan peredaran masa, mungkin pemimpin pas telah sedikit tersasar…….

  9. ayuhai ummah muhammad………..topik demokrasi ini telah dibincangkan lama dulu, masa tu maybe aku tak lahir lagi….lepas aku dewasa pun masih dok bahas lagi…..lani dah nak tua, dok bahas lagi…..demokrasi adalah satu jalan untuk mencapai politik islam, dulu zaman nabi mana ada pilihanraya….zaman abu bakr juga zaman umar, othman, ali, dan seterusnya , mana ada pilihanraya……..mengikut fahaman ahlul sunnah….nabi tidak menamakan sesiapa sebagai penggantinya, selepas kewafatannya, di adakan syura unrtuk melantik khalifah, syura melantik abu bakr, namun di zaman abu bakr, beliau menunjukkan jawatan khalifah kepada umar, apabila umar nazak, di kumpulkan 6 pembesar sahabat untuk berbincang dan memilih khalifah, di zaman usma nazak, diserahkan kepada ummat untuk memilih khalifah, maka ummat melantik Ali sebagai khalifah.jadi mana ada satu keseragaman dan cara2 tertentu di dalam melantik khalifah. ulama berusaha mencari jawapan kepada soal ini, jadi nampak kepada mereka yang urusan politik ini caranya agak terbuka, umat pilih lah satu cara yang sesuai dengan keadaan, masa, massa, dan tempat dan lain2 aspek kehidupan ummat selagi tak menyalahi islam.soalnya adakah demokrasi halal?…….ulama dan ummat islam kini nampaknya tak sepakat, namun sekiranya sesiapa yang tak setuju dengan demokrasi hendaklah menunjukkan satu cara lain yang lebih baik di dalam urusan yang sangat besar ini……jangan hanya kata demokrasi ikut yahudi lah, itu lah, kemukan satu cara lain yang menurut mereka halal mengikut islam….

    kenapa nabi boleh menerima cadangan salman al-farisi dengan menggunakan cara org kaffir majusi parsi menggali parit di dalm peperangan khandag……….ini satu hujah yang kita boleh menggunakan cara umat lain selagi ianya tak menyalahi islam………namun ianya tetap punya pengsyaratan yang ketat” tak menyalahi islam”

    yang baik dari Allah, yang buruk dari saya…..

    kalau ikut pandangan syiah tentu berbeza dengan pandangan saya tentang cara perlantikan khalifah empat di atas-harap maklum.

  10. abu nuqman……….sering kali terjadi jika menggunakan methode barat, kita akan tergelincir……………..saya menunggu penghujahan dari cucumatlela……MANA DIA?

  11. …kenapa nabi boleh menerima cadangan salman al-farisi dengan menggunakan cara org kaffir majusi parsi menggali parit di dalm peperangan khandag…
    Aku heran dia ni, jika tak kenal Salman orang Parsi jangan lah nak kafirkan dia pulak. Jika dia tak kafir, kafir tu kembali kepada tuan. Nauzubillah…

  12. hey mat karkoon, sapa kata salman al-farisi tu kaffir…hang baca dan fahami la betoi2, aku kata method tu yang asal dari org parsi yang kafir masa tu, bukan salman tu org kafir…………….apa la hang ni mat karkoon…………meluat aku…..

  13. tapai manis……………
    kalau pemimpin/pengikut tergelincir, kita sama-sama tegur betulkan mana yang tergelincir tu…………

  14. percanggahan pendapat adalah satu perkara biasa dlm berhujah.
    please cool down… jgn repot-repotan.
    biar bergelegak mengoncang dada
    kepala mau cool der.
    aku. sekadar melihat sejarah demokrasi itu sendiri.
    dari uslub bahasa ia memberi maksud UNDANG2 MANUSIA
    yg di ambil dari bahasa greek.
    gali parit di perang khandaq tak sesuai di jadi kan dalil untuk di samakan dgn demokrasi.

    mungkin tak ramai yg sedar demokrasi telah berjaya (atau hampir berjaya) membunuh uslub JIHAD sebenar.yg telah disyariatkan oleh Allah.
    ini kerana umat islam seolah ada option lain yg lebih elok selain dari yg telah di buat oleh Rasul. banyak ayat menerangkan tentang ini cuba kita lihat At-Taubah ayat 44-59.
    At-Taubah 24.
    manakala mengambil kira pendapat Salman Al Farisi utk menggali parit tidak sedikit pun menjejaskan akidah Umat.

    kenapa jadi begini?
    kerana Al quraan telah menjadi sebahagian dari lagu rakyat.
    kalau tak percaya kita baca ayat 69 surah yassin.

    bukankah syahid kubra itu cita2 tertinggi umat Islam?
    boleh ke kita dapat melalui demokrasi?

    very true bro tapaimanis bahawa nabi tidak menggunakan perang dalam penyebaran ugama.
    tapi bagaimana pula sejarah penyebaran ( penaklukan Andalusia)
    bukankah MUsa Al-Nusair menghantar Tariq bin ZIad dgn segerombolan tentera kesana… untuk apakah itu? selain berperang dgn tentera kufar yg di pimpin roderick?

  15. kerana aku sgt handal, dan kehandalan saya melebihi kehandalan para pemimpin yahudi umno dan pemimpin ala Saddam Hussein Pas, saya beranggapan si TAPAI MANIS adalah sejenis manusia yang sangat hina kerana sangat bodoh berfikir dan sangat palat akal nya dalam bidang sejarah islam. Setahu aku, Rasulullah tak pernah berperang kerana dia di kasari, atau di hina. tapi dia berperang kerana dan hanya demi menegakkan Kalimah Lailahailallah.

    Maka jawapan saya kepada kamu, lupakan saja untuk niat kamu untuk berdebat dgn saya, kerana pemikiran anda tidak setaraf saya. pemikiran kamu sgt cetek dan bodoh piang. maka akan rasa terhina la saya jika berdebat dengan kamu kerana saya akan dianggap tongong jika berdebat dengan kamu yang akalnya tidak ubah seperti seekor beruk, walhal, saya sangat handal berbanding kamu.

    tapi memandangkan kamu adalah tidak ubah seperti sibut babi yang sgt LEMBAB cara berjalannya, saya jawab juga lah.

    klu nak cerita pasal pengkhianatan, penghinaan terhadap islam dan lain2, agak2nya, sampai anak kamu di rogol pon kamu masih mampu tersenyum. kerana kamu masih ada demokrasi untuk mempertahankan anak kamu yang telah di rogol teruk berkali2 dan bergilir2 seramai 40 orang.

    dan melalui demokrasi juga, maruah anak kamu akan terpancut dari zakar perdana menteri kamu ketika itu sebagai ganti rugi. dan harga maruah anak kamu hanya bernilai TIADA. sbb Islam pon kamu guna hanya sebahagian.

    Ibrahim Libya ternyata Syahid, Tapi yang nampak confirm masuk neraka ialah orang2 mcm kau, pemimpin pas, orang2 mcm aku yang tak buat apa ni. konon2 berani berjuang. tak payah hipokrit la.

    Sebutkan kat aku Dalil Al-Quran dan Hadis yang mengatakan demokrasi boleh di guna pakai. tapi yang jelas. sbb aku ada Dalil Al-Quran dan Hadis Untuk berperang dengan orang2 yang munafik, munafikun, murtadin dan lain2.

    p/s: saya langsung tidak berharap untuk tapai manis membalas hujah saya kerana saya tahu, kamu tidak akan faham sbb kamu ni sudah terlalu lama menjilat tapak selipar yahudi dalam tak perasan dan kamu sgt bodoh.

  16. lalu apakah alternatifnya wahai cucumatlela…………sekiranya berbahas tak akan habis………..marilah kemukakan penyelesaiannya……..

    tejemahan ayat 24 surat at-taubah:

    Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, – (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk ugamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka).

    cucumatlela mau Jihad?Jihad yang bagaimana untuk situasi Malaysia sekarang?

  17. sungguh tinggi ilmu kamu anak penakan ibrahim libya……….ilmu sejarah islam kamu juga sangat luas….seluas lautan tak bertepi…..aku jadi kagum dan begitu teruja……….sungguh tinggi dan terbukti melalui penulisan kamu, semoga Allah sajalah yang membalasnya……………..

  18. Pengkhianatan pertama kaum Yahudi terhadap Watsîqah (Piagam) Madinah adalah ketika seorang wanita Arab datang membawa perhiasannya ke pasar Yahudi Bani Qainuqa. Ia mendatangi tukang sepuh (Yahudi) untuk menyepuh perhiasannya. Sambil menunggu tukang sepuh menyelesaikan pekerjaannya, ia pun duduk. Tiba-tiba datang sekelompok pemuda Yahudi ke dekatnya seraya memintanya untuk membuka penutup wajahnya, namun wanita itu menolak. Tanpa diketahuinya, si tukang sepuh malah menyangkutkan ujung pakaian yang menutupi tubuh wanita itu ke bagian punggungnya. Akibatnya, tatkala wanita itu berdiri, tersingkaplah aurat bagian belakangnya. Orang-orang Yahudi itu pun tertawa terbahak-bahak. Sebaliknya, si wanita itu menjerit meminta tolong. Mendengar jeritan tersebut, salah seorang Muslim yang ada di pasar tersebut segera menyerang tukang sepuh itu dan membunuhnya. Namun, sekelompok Yahudi tersebut berbalik membunuh si Muslim tersebut.
    Kejadian ini memicu peperangan antara Yahudi Bani Qainuqa dan kaum Muslim, sebagaimana yang dituturkan Ibnu Hisyam. Peristiwa tersebut terjadi pada pertengahan bulan Syawal tahun kedua Hijriah.

    Rasulullah saw. dan pasukan Muslim berhasil mengepung mereka dan memaksa mereka untuk menyerah. Atas desakan Abdullah bin Ubay (tokoh kaum munafik yang pada masa lalu merupakan sekutu dekat kaum Yahudi), Rasulullah saw. membebaskan mereka, seraya mengusir kaum Yahudi Bani Qainuqa dari kota Madinah—mereka tidak diperbolehkan hidup berdekatan dengan kota Madinah.
    Yahudi Bani Qainuqa pergi meninggalkan Madinah sebagai orang-orang yang terusir dan terhina (karena mengkhianati Piagam Madinah). Sebagian besar dari mereka tinggal di wilayah Adzra’at (termasuk kawasan Syam).
    Adapun pengusiran Yahudi Bani Nadhir kejadiannya adalah sebagai berikut:
    Rasulullah saw. mendatangi komunitas Yahudi Bani Nadhir untuk meminta bantuan mereka membayar diyat (harta tebusan) yang akan diserahkan kepada keluarga dua orang Bani Kilab yang dibunuh secara tidak sengaja oleh Amir bin Umayyah ad-Dhamri. Kedua orang yang terbunuh itu sebelumnya telah memperoleh jaminan dari Rasulullah saw. Sesuai dengan Piagam Madinah, beliau bisa mendapatkan bantuan dari kabilah-kabilah yang terikat dengan piagam tersebut, termasuk dalam pembayaran diyat.
    Tatkala Rasulullah saw. mendatangi Yahudi Bani Nadhir, mereka malah merencanakan pembunuhan terhadap beliau. Salah seorang Yahudi Bani Nadhir yang bernama Amir bin Jihasy an-Nadhari berkata kepada kawan-kawannya, “Aku akan naik ke bagian atas rumah, kemudian menjatuhkan batu besar kepadanya.”
    Sementara itu, Rasulullah saw. tengah duduk bersandar pada dinding rumah. Pada saat rencana itu akan dilaksanakan, Rasulullah saw. diberitahu (melalui wahyu) sehingga beliau segera bangun dari duduknya dan kembali ke Madinah. Para sahabat beliau yang menyertainya pun bertanya, lalu dijawab oleh beliau, “Orang-orang Yahudi itu merencanakan pengkhianatan, lalu Allah mengabarkan hal itu kepadaku. Aku pun segera bergegas meninggalkannya.”
    Setelah itu, beliau mengirimkan utusan kepada komunitas Yahudi Bani Nadhir untuk menyampaikan pesan, “Keluarlah kalian dari negeriku, karena kalian telah merencanakan pengkhianatan. Aku memberi tenggat waktu 10 hari. Jika setelah tenggat waktu itu masih ada yang terlihat maka akan dipenggal lehernya!”
    Karena adanya provokasi dari Abdullah bin Ubay, Yahudi Bani Nadhir enggan keluar dari Madinah. Hal itu memaksa Rasulullah saw. untuk mengepung pemukiman Yahudi Bani Nadhir. Dalam peristiwa pengepungan tersebut beliau memerintahkan kaum Muslim untuk membakar kebun-kebun kurma milik Bani Nadhir agar tidak dijadikan tempat bersembunyi, atau tidak menghalangi proses pengepungan terhadap mereka. Pengepungan itu berakhir dengan diterimanya perintah Rasulullah saw. terhadap mereka, yaitu meninggalkan Madinah dengan hanya membawa barang-barang (harta) yang dapat diangkut oleh unta dan tidak dibolehkan membawa senjata. Sebagian besar mereka akhirnya menetap di daerah yang terletak antara Khaibar dan Syam.
    Harta yang ditinggalkan oleh Bani Nadhir (fa’i) kemudian dibagikan oleh Rasulullah saw. kepada kaum Muhajirin saja, kecuali dua orang Anshar (yaitu Sahal bin Hanif dan Abu Dujanah). Berkenaan dengan peristiwa ini, Allah Swt. menurunkan wahyunya mengenai hukum-hukum pembagian harta fa’I (Lihat: QS al-Hasyr [59]: 5-6)
    Setelah peristiwa itu, maka komunitas Yahudi yang masih tinggal di sekitar kota Madinah adalah Yahudi Bani Quraizhah. Itu pun pada akhirnya bernasib sama dengan dua komunitas Yahudi sebelumnya: terhina dan binasa di tangan kaum Muslim akibat pengkhianatan yang kerap mereka lakukan. Itulah yang menjadi ciri khas komunitas Yahudi hingga saat ini. (Lihat: QS al-Maidah [5]: 13; QS al-Baqarah [2]: 100; QS al-Baqarah [2]: 61). [AF].

  19. “cucumatlela mau Jihad?Jihad yang bagaimana untuk situasi Malaysia sekarang?”

    pertanyaan dari abu nuqman..
    saya jawab begini….
    ya betul saya cintakan jihad. kerana banyak penjelasan yg bersifat mukamad didalam Alquraan
    tentang kepentingan jihad .

    pertanyaan dari saya pula kepada abu nuqman..
    adakah kamu sekadar memikirkan tentang skop perjuangan di Malaysia?
    kalau sekadar itu, kamu ASSABIYAH…(fikirkan dgn tenang)
    Islam di turunkan untuk umat diseluruh dunia.yahudi yg mencadangkan pasport dan visa… supaya umat Islam berpecah (pecah dan perintah) ini memudahkan mereka.
    dan kita secara sedar atau tidak telah mengikut acuan yahudi dan nasrani sedikit demi sedikit hingga kita serupa dgn mereka.
    maka beruntunglah orang yg dapat menggunakan akal mereka dgn betul.

    • Sesiapa yg nak berjihad perang kena pi tanya Mufti dulu. Jika hangpa ikut A Nuqman tu mampuis dibuatnya. Dia macam Mufti pulak nak tafsir ayat2. Mufti sahaja boleh keluar fatwa. Jika dak hangpa jadi Taliban aje.

  20. saya tanya cucumatlela :

    1-mau jihad?
    2-jihad yang bagaimana dengan situasi Malaysia?

    dah cucumatlela pi jawap :

    1-dia SUKA jihad
    2-banyak ayat al-quran yang muhkamad tentang kepentingan jihad!

    pastu dia kata plok saya assobiyah pasai cakap setakat m’sia saja!buat la setakat malaysia, pasai saya mampu takat malaysia jeeee…..pun tak habis malaysia pun p dakwah….abang penjual ubat oooooiiiiiii!

    saya akui banyak aspek kehidupan kita lani dipengaruhi, dipaksakan dengan sistem yahudi, kristian……pasai tu la saya lawan cara tu dengan cara yang termampu saya dan sahabat dalam Pas lakukan……………semoga Allah menilai itu adalah ke’mampuan’ saya dan sahabat2 di dalam Pas…….

    cucumatlela p dakwah serata dunia tak pakai passpot bang penjual ubat oooooi!!!!!!!!!!!!!!!

    beginilah umat Muhammad sekarang, tak berenti berbeza, berselisih………BN gak nanti menang……gst sapa kena bayar nanti?semua yang berpijak dalam malaysia la cucumatlela ooooooiiiii!

    bagi la alternatif dan cara penyelesaiannya cucumatlela oooooooooooooooiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!

  21. hang ni la mat karkoon, aku pening la ngan hang ni, maleh la aku layan hang….

    dalam banyak2 komen posting ni, cucumatlela sorang saja macam nak p perang di malaysia ni, pasai tu dia kemukakan ayat 24 surah at-taubah…aku dok tanya dia apa alternatif lain dari demokrasi….dia tak jawp betoi2 pun, takat kata suka jihad,,,,,sapa pun boleh kata…sat lagi cucumatlela marah kat aku la nih……

    aku dok komen pasai demokrasi, mat karkoon kata aku nak p perang…..mufti mana kata kena pakat2 p perang?mufti mana dah p perang….hang p la tanya mufti2 yang ramai dok ada kat m’sia ni…yang hang kuar 3 hari, 40 hari, ada hang p tanya mufti dulu???/hang ni mat karkoon lalok punya kot…baca la bagi betoi2 aih!.satu hari semua kita akan mati………..mampus aku tak tau la……….. sapa la dok bagi ‘ubat’ ka kat mat karkoon …………..hang tau dak penjual ubat?sapa dia?aku nak p tampag muka dia !

  22. pertanyaan pertama.
    bukan kah tugas mufti itu penasihat sultan?
    yg akan menasihati sultan tentang perundangan Islam yg wajib di ikuti?
    adakah mufti melaksanakan tanggungjawab depa?atau hanya mengira kantong apabila bulan penuh?bermodalkan sehelai kertas dari alazhar?
    bolehkah orang sebegini dijadikan reference ….rasanya buang masa je. mereka sedang nazak dgn sejenis penyakit yg di panggil WAHAN.

    abu nuqman…
    aku suka dan cintakan bini aku…jadi aku tidak menceritakan perihal bini aku di sebarangan tempat…sebarangan orang.
    aku tak tau bagaimana cara abu nuqman menceritakan perihal bini dia dikhalayak orang.

    mengapa hang tak komen ayat 44-59 attaubah abu?

    adakah abu nuqman fikir Dustur Islamiah akan tertegak jika PR memerintah Malaysia?(jgn hipokrit ) . saya dah interview lebih dari 5 org pimpinan tertinggi PR. dan saya tau jawabannya.kalau abu nuqman ada masa pegilah jumpa diorang….jgn dengar ckp orang rapatlah dgn pimpinan nanti anda tau.
    kita biasa dengar cerita burung dan cicak semasa Nabi Ibrahim di bakarkan?
    tak payah la gaduh pas ke umno ke…
    buktikan kerja kita. bukan pada mahkluk tapi pada Allah..
    roger and out.

  23. aku tertanya-tanya macamana perjuangan cucumatlela ni? pas salah, umno salah, semuanya salah kot……tanya alternatif tak nak jawap….ada ka kat dia jawapannya?biasanya org yang salahkan semua org, dia sorang saja yang tak salah………..

    tu la hang, sapa suruh samakan suka kat bini di samakan dengan suka kat jihad………..jihad diam2…….sorang2 tau…..sendiri tau la…..dok la sorang2…..

    every question is answerable…………boleh la kalau mcm ni stail hang!

  24. dengan rasa rendah diri dan tunduk kepada Allah, saya memohon maaf dia atas segala perkara yang telah, sedang, dan akan saya ucap kan..

    Astagfirullah….

    hurmmm..
    menjawab kepada tapai manis,

    tapai, comment anda panjang sgt. jd saya mengambil keputusan untuk tidak membacanya. dan bukan itu saja alasan saya, kebodohan anda juga saya jadikan alasan juga.

    jadi tidak perlu lah saya menjawab nya.

    tapi saya berminat untuk bertanya kepada abu nuqman,

    adakah anda berani mengatakan jika ada amilin pas mati ketika sedang tampal poster, dia mati syahid? jadi adakah jihad Pas itu sgt besar dari pahala jihad dengan cara berperang.

    p/s: surah albaqarah, surah 216. Rasulullah dah menyertai berpuluh2 peperangan. takkan kita lagi mulia dari dia tidak berperang?

  25. *p/s: surah albaqarah, ayat 216. Rasulullah dah menyertai berpuluh2 peperangan. takkan kita lagi mulia dari dia tidak berperang?

  26. anakpenakanibrahimlibya……….tak ada sesiapa dari ummat islam yang akan mengatakan bahawa mati syahid dalam peperangan kurang afdhal dari mana2 kematian umat islam. juga tidak ada sesiapa dari kalangan umat islam akan mengatakan yang dia atau kumpulannya lebih utama dari Nabi Muhammad, kenapa soalan sebegini ditanya? mungkin anggapan anakpenakanibrahimlibya yang saya ni bodoh sangat, bodoh pun bodoh lah……entahlah, aku pening dengan umat Muhammad lani……entahlah…aku tau kamu mulia….pandai…..maklumlah anak penakan kepada as-syahid la katakan.kamu mewarisi syahid kot!ambil a apa yang hang mau….ambik lah semua dari kepandaian, kesyahidan, kemuliaan dan segala yang baik2 lagi…ambiklah sekiranya kamu merasakan kamu layak gitu……….!

    tapai manis…………kamu tidak bodoh hanya kerana dikatakan bodoh oleh org lain………….!

  27. YAHUDI Bani Qainuqa di halau dari penempatan mereka di Madinah kerana pencabulan terhadap seorang muslimah, membunuh seorang muslim,melanggari piagam Madinah.Mereka diperangi…..fakta sejarah.
    tentulah setiap perlakuan, diam dan persetujuan nabi adalah ikhlas dan untuk menegakkan kalimah LAILAHAILLALLAH……………

    malas nak baca konon…….salah satu ciri orang yang bijak, bertaqwa,budiman adalah apabila salah, mengakui kesalahannya……………………PANDAI!!!!!!!

  28. abu nuqman – Terima kasih atas pujian anda. sesungguh, anda insyallah akan masuk syurga kerana anda adalah orang yang ikhlas mengakui kebodohan dan ketidakcerdasanotak anda. Dan saya memang layak di puji kerana saya mengharamkan demokrasi di dalan hidup saya. dan berlainan dengan kamu yang menyokong demokrasi, dari situ sudah nampak terang Ketongongan anda.🙂

    tapai manis – salah satu ciri orang bodoh juga adalah dia mengakui kekufuran sesuatu, dan dia menyokong kekufuran tersebut… tapai, kamu memang deserve untuk mati lemas di lombong kerana anda dengan yahudi sama2 sayangkan demokrasi..

  29. ….kan Palestine aman dan tegak hukum islam setelah menang pilihanraya 2/3……malaysia akan jadi mcm tu la…..apalah hang semua ni…..

  30. anakpenakanibrahimlibya pandai, mulia, bertaqwa, maqam tinggi, kasyaf, beriman, tak riya’, tak sombong, tak ujub, suci, murshid, budiman, sifat terpuji, punya fikrah paling betoi, di atas landasan islam sebenar, termasuk dalam golongan 1 yang selamat dari 73 golongan, tak suka merendah org lain, tak suka mengata org lain, bahas lembut, pandai berhujah, pandai sejarah, faham agama, tak perasan diri baik, syahid kot, …..mai la pakat2 ramai2 kita puji dia…..nanti dia doa kita masuk syurga kerana ikhlas……..mana nak cari org mulia mcm ni kat dunia zaman lani? tak berjumpa dah la………alahai!!!!!!!!!!!!!!!!

  31. hahaha..
    terima kasih..
    cukup la sekadar pujian. tak perlu la sembah aku.. korang tuh iman goyah. kang nnt tak pasal2 aku kene tangkap sbb mangaku tuhan, padahal korang yang taksub sgt dengan aku sbb aku ni hebat kerana AKU BERANI MELETAKKAN YANG DEMOKRASI ADALAH HARAM UNTUK AKU DAN NEGARA2 YANG MAJORITI ISLAM. sekian terima kasih.

  32. anakpenakanibrahimlibya…………sapa sembah hang ha………..hang ni gila kot……….bila hang kata sembah ni………….aku memang marah hang ni dah melampau………..nak ngaku tuhan konon…………..BODO MACAM FIRAUN!!!!!!!!!!!!!KALAU MCM NI PUNYA ORG DOK PERASAN ORG PUJI PERLI PUN PERASAN ORG SEMBAH, KALAU MASA HANG DOK PERASAN TU HANG MAMPUIH, SAH HANG MASUK NERAKA JAHANAM!!!!!!!!!!!CELAKA PUNYA anakpenakan…………….

  33. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAANNNNNGGGGGGGGGGGGGBBBBBBBBOOOOOOOODDDDDDDDDDOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHH…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: