PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Mat Sabu tolak lagi..

Beliau hanya menerima tawaran Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP). Satu jawatan yang membolehkan beliau memberi khidmat kepada Negeri kelahirannya tetapi menolak untuk diberi sebarang anugerah.

AJK PAS Pusat, Hj. Mohamad bin Sabu sekali lagi menolak tawaran Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk diberi anugerah darjah kebesaran sempena Hari Jadi Yang DiPertua Negeri tidak lama lagi. Tawaran yang datang kali ini dikatakan akan membawa gelaran Datuk Seri.

Ini merupakan kali ke 3 beliau berbuat demikian. Klik disini ……

Tawaran ini juga datangnya dari Ketua Menteri Pulau Pinang sendiri, YAB Lim Guan Eng ketika Hj. Mohamad bin Sabu bertemu dengan beliau baru-baru ini.

14 Responses to “Mat Sabu tolak lagi..”

  1. Apa lah ada pada darjat dan kebesaran dunia…………Yang penting Keikhlasan……..tindakan bang mat ni harus di puji…..

    :penjual ubat……LGE tak cadang nama hang ka?….balaih p la, bole aku bila komen dlm blog ni nanti panggil hang Dato’ Seri Penjual Ubat….keh keh keh

  2. Ramai dah pemimpin Pas yg bergelar Dato. Dato kepala yg tak dak lagi. Jika dpt pangkat dato pun bagus juga senang sikit orang nak teriak dari jauh DATO SERI HAJI MOHAMAD SABU. Baru pemimpin Pas yg ustaz2 ni tanya Haji Mohamad Sabu dapat pangkat Dato juga. Bar lah Penjual Ubat boleh jual nama Dato ni pada geng komunis Melayu tu yg lagi lama berjuang dari Tuan Haji Mohamad Sabu. Mereka lagi ikhlas malah pertarohkan jiwa dan raga untuk bumi tercinta Tanah Melayu, tanah air ku yang hampir separuh Pulau Pinang telah hilang hak nama Melayunya.

    • Kalau tak mengarut tak boleh ke? Bagilah komen yang besifat ilmiah sikit. Komen macam orang tak sekolah.

      • Lu ada sekolah ka tarak sekolah. Lu ada faham ka tarak faham apa itu komen dlm Penjual Ubat. Lu ada sekolah ka tarak sekolah. Tongkang Arjuna mari ka.

      • Lu serupa ini orang.
        A Nepalese has been caught operating as a “doctor” running an illegal clinic in the city, despite having arrived in the country with a permit to work as a security guard. Kah Kah Kah

  3. Mat karkoon, lu ni emosional sgt le bro… pegi sekolah balik mcm dlm cerita p. ramlee tu. Komen mengarut dan tak de asas. Ingat… kita bila mati hanya hanya meninggalkan 3 perkara dan salah satu drpnya ialah ILMU YANG BERMANFAAT.

    Apa ilmu yg lu tinggalkan kalau mati esok? Melainkan komen2 sampah dlm blog yg langsung tak de nilai2 ilmiah. Bercakap merapu serupa brahim ali & zul kulim.

    HAMPEH…

  4. alahai mat karkoon…p uzlah lah

  5. Kalau gelaran tu ada elaun, dia mau kot

  6. aqnti umno (konon)….
    org punya dok ligan gelaran tu dan seumpama tu, sampai bayar beratus ribu hang takkan tak tau…kalau hang tak tau, lani hang tau pasai aku dah bagi tau….gelaran tu tak payah dapat elaun, memang org ligan punya…..penjual ubat pun kalau org nak bagi, hari ni majlis penganugerahan(sori), kemarin dia dah sampai kat tempat penganugerahan tu….berbeza dgn bang mat….dia tolak………….reti ka tak reti?

  7. Aku maklumkan kepada hangpa semua Tuan Haji Mohamad Sabu ni bukan maksum. Dia manusia Melayu macam hangpa semua di Pulau Pinang tu. Lambat laun bila dia dah matang politik Melayu Malaya dan bila Tuan Lim Guan Eng pun dah matang politik Melayu Malaya, mereka semua akan terima juga anugerah Dato tu. Ini politik di Malaya. Kurang2 pun bila dia pencen politik, hangpa semua masih terpanggil untuk dengar kuliyah dia pulak atas nama Dato.

  8. sapa kata dia maksooooommmmmmmmm…apa punya karkoon hang ni??????????

    • Wayar dia putus tu… terlebih makan ubat. Pasai tu dok merapu. Bodoh tak boleh diajaq, tak mau belajaq, lepaih tu kurang ajaq.

  9. kalo ada gelaran dato tu…dlm kubur nnti malaikat x soal ka….hehehe

  10. wahai umat manusia renunglah sejenak perjuagan rasul,apa yang pehak kafir qurish tak offer kat nabi,semua nya nabi tolak kerana perjuangan islam megatasi segala gala nya,aku ni baru kenal mat sabu walaupun aku dah kenal lebih ramai pemimpin,dia bukan seorang gila pangkat atau gila glamer dia seorang pejuang yang tulin dan penuh istiqamah dalam perjuangan aku rasa kalau ada parti lain selain pas yang lebih kehadapan memperjuang kan islam dia pasti ikut parti tu sebab dia pejuang islam tulin ,hang mat karkoon jangan sedap mulut kata kat abang mat macam tu hang tak kenal siapa dia sebenarnya.cakap biar beradap.nak membeza kan seseorang itu pejuang atau tidak tengoklah kehidupannya dan ujian yang dihadapinya,dia boleh jadi kaya kalau dia mahu.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: