PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Haji Hadi dan Harussani Part II..

Dalam posting saya yang bertajuk Haji Hadi dan Harussani, saya copy satu komen disini..

Tong Taik Says:
March 6, 2010 at 2:34 pm e

Woooiiiii………….
Hang Link lah tang mana kenyataan Harussani yang kata Hj Hadi setuju joint UMNO tu……..
Kalau hang tang link sah hang MUHONG

Tong Taik bertanyakan dimana saya link kenyataan Harussani tersebut? Mungkin dia tak baca berita ini..Harussani dedah keangkuhan PAS..(klik tajuk). Duduklah lagi dalam Tong Taik..

Sementara itu saya tercari-cari di HarakahDaily dan diblog-blog yang ada jika terdapat apa-apa ulasan atau sebarang kenyataan dari Presiden PAS berikutan kenyataan Mufti Perak itu.  Malangnya tidak ada..yang ada pun hanyalah kenyataan dari Pemuda PAS Perak.

Jika tiada langsung sebarang ulasan atau kenyataan dari Presiden PAS, bermakna kenyataan Mufti Perak itu betul.

Ustaz Ahmad Awang pula mengatakan Mufti Perak tersebut telah menokok tambah cerita tentang perbualan mereka ketika Mufti Perak itu menghubunginya bagi memujuk PAS untuk bersama Umno menubuhkan kerajaan perpaduan di Perak.

Saya juga tercari-cari kalau-kalau terdapat apa-apa ulasan atau kenyataan dari Harussani mengenai kenyataan Ustaz Ahmad Awang itu..

Malangnya juga tidak ada..ini bermakna kenyataan Ustaz Ahmad Awang juga betul.

Tak tahulah saya jika ianya ada tetapi saya yang tidak menjumpainya.


18 Responses to “Haji Hadi dan Harussani Part II..”

  1. Penjual ubat hang tu pi layan buat pa tong taik tu? Hang tak bau busuk ka? Ka Hang pun dari jenis tu ka jugak. Aku rasa jenis nama tak ketahuan ni, hang jangaaan layan. Nanti dengan ubat2 hang sekali busuk kena taik dia.
    Bagi Anwar sorang dah lah masuk tong taik umno. MAMPUIH UMNO !

  2. ha ha…. itulah jawaban kepada sistem demokrasi . lagi tunggu? bla la oiii..
    ibarat beruk menipu kera.
    la ni umno menipu melayu…pas pulak menipu Islam.
    islam mu tolok babi mu tok make….rugi la oiiii..

  3. Aku dah cakap banyak kali Haji Hadi ni memang presideng yang paling LEMBAB dalam dunia. Buat menjatuhkan maruah parti Islam je. Dia ni tak layaklah jadi presideng. Masuk ke laut pun pakai kain pelikat. Tak kena pada tempatnya.

  4. Laaaaa…………..

    Yang hang pi link dengan Utusan Meloya tu buat….

    Dia pun MUHONG….. macam dengan Hang.

    Sorry….. no cure….

  5. Nizam oi, jika hang ahli pas dan perwakilan muktamar hang boleh lah kata kat Hj Hadi. Kurang2 Hj Hadi ni tak culas solat. Tapi kalu hang jenis dok ha hu mabuk teh tarik kat Ceruk Tok Kun bagus hang ikut Anwar kerana semua pemimpin Amerika Israel British sokong dia. Hang pun nanti boleh dapat habuan Amerikakan Malaya. Kah Kah Kah.

  6. Salam, Cucu Mat Lela. Betul 100% para pemimpin umno tipu orang Melayu satu Malaya sejak Merdeka lagi. Pemimpin Pas tak boleh tipu Islam. Islam agama suci, agama akhir zaman. Sesiapa yg menipu Islam mereka disesatkan Allah Ta’ala. Yg para pemimpin Pas lakukan adalah mengeliruk dan membelit dan memutarkan pemikiran ahlinya dan umat Islam di Malaya ni dengan hujah Islam Muawiyyah bukan hujah Islam Muhamadi SAW.

  7. Mat Karkoon komen dengan penuh emosi macam orang mabuk air tapai. Bunyinya terlalu primitif untuk rakyat Malaysia yang dah lebih 50 tahun merdeka. Duduklah kau dalam dunia kolot kau tu. Nanti pasukan terengganu main bola pakai kain pelikat dengan serban sekali. Inilah melayu tak boleh terima perubahan.

  8. mat karkoon-hang ni karkoon ka syiah??????aku tak penah dengag karkoon punya pemikiran mcm hang ni……agaknya hang ni karkoon sleck p join syiah tak????pemikiran keliru……………….

  9. Wahai abu nuqman, tak payah dilayan orang tak ada akal macam mat karkoon tu. Dia hanya nak tunjuk walak je sedangkan dia sendiri tak tau apa makna walak. Serupa dengan umno jugak walak pada pemimpin walau pemimpin dia bodoh serupa kayu. Itulah cara hidup orang yang tak bertamadun. Dulu aku pernah dengar ceramah haji hadi mengatakan orang tak ada akal tak wajib solat. So, mat kakoon fikirlah sendiri tuan dia punya ceramah tu. Nasib baik aku rakyat malaysia yang kata presiden pas macam tu. Kalau presiden amerika yang kata presiden parti islam ni bodoh, tak ke malu? Bukalah minda tu mat kakoon.

  10. buka la mindamuuuuuu……………

  11. Oi abu nuqman awat hang bengong dan not up to standard untuk berhujah. Aku dok rasa melalui firasat aku ni hangpa, nizam bukan ahli pas pus tapi jenis dok tepi jalan kat sg dua tu. Insan yg ada bertamadun ada adab untuk menegur pemimpin bukan macam hangpa berasa macam ketua batalion Taliban untuk serang tentera Amerika di Afghanistan. Oi ni Malaya lah. Hangpa ni macam wakil rakyat hangpa Dolah anak Badawi tu. kah kah kah

  12. mula2 aku nak ikut nasihat nizam iaitu tak payah dok layan mat karkoon tapi dia ni melampau sangat la…..tengok betapa up to the standard komen mat karkoon ni….

    Woit jika hangpa tak terima Perlembagaan Malaysia, hangpa kena berambus pi duduk kat Bollywood Bombay atau Chennay nun.
    Woit mana boleh hangpa dan geng hangpa dan muslim dan non-muslim nak jumpa Allah? Hang khatam tak Surah Al-Fatihah dan Al-Ikhlas tu. Pi mengaji dulu kat pondok Pasir Tumboh nun. Jangan jadi Melayu Mamak oi.

    up to the secular standard ada lah………..melayu sekular…………

  13. Sudah-sudahlah tu… dah sekolah dia takat tu. Nak buat macam mana? Biarkanlah dia dengan cara dia berfikir. Kalau kita ikut cara dia berfikir sampai kiamat pun Islam tak kan maju.

    Macam mana nak maju kalau berenang pun pakai kain pelikat. Dunia… dunia… macam-macam jenis pemikiran yang ada dalam dunia ni.

  14. Oi Nizam oi, nak maju bukan ada kena mengena dgn pakai kain pelikat. Orang barat maju tapi telanjang bogel kat pantai Pulau Pinang. Sapa pun tak boleh kata apa. Majoriti anak muda Melayu Pulau Pinang la syok sekali dok tengok layan orang Barat nak kehulu kehilir di tepi pantai tu. Orang Melayu Pulau Pinang nak maju kena guna akal. Dah lama hangpa semua kena tipu dengan Melayu Mamak umno Pulau Pinang. Sudahlah. Hangpa gerakan satu reformasi dalam diri Melayu Pulau Pinang dengan Islam untuk Semua sampai non-Muslim boleh ikut hangpa semua. Jangan ladi dah dok kedai kopi pagi2 . Lakukan perubahan pemikiran Melayu Pulau Pinang untuk maju bersama Ketua Menteri LIM GUAN ENG. Kah Kah Kah.

  15. apa la lu…………..asobiyah

  16. Sakit jiwa agaknya mamat tu. Mengaji tinggi sangat kot. Atau tak mengaji langsung.

  17. karkoon lalok la tu……

  18. salam.. nama saya mat kartoon, bukanmat karkoon
    kah kah kah

    seronok jugak baca komen mat karkoon
    mungkin mat karkoon lebih bersetuju dengan perjuangan DSAI di mana orang bukan islam boleh mendekati DSAI dan mengenal islam secara tak langsung

    mat karkoon..aku nak tanya ang lah… ang sukung mana?
    ke politik ang tak main?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: