PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Mat Sabu-Isu Semasa..

Antara isu-isu semasa yang disebut oleh Tuan Hj. Mohamad b. Sabu didalam kuliah bulanannya semalam bertempat di Madrasah Al Hasaniah, Tambak Bunga, Alor Setar, Kedah Darulaman.

5 Responses to “Mat Sabu-Isu Semasa..”

  1. mat sabu g dulu konon nya ayam sabung pas.

  2. masih tetap ayam sabung budin oooi….ayam sabung islam daaaaa

    • aku ni peminat bg mat dari kecik lagi. bila dia ceramah tok wan aku selalu bawa aku p dgr . ramai peminat dia.tapi bila dia bertanding timbalan presiden pas dia kalah. depa pilih nasa. ceramah.demo,motivasi bagi kat bg mat. ahli parlimaen bg kat org yg nak p undi pun tak mau.hahahahaha boleh p bercuti la pula. jadi soalan nya depa minat apa kat org tua tu.

  3. perkara sebut allah ni bukan benda baru… sejak zaman nabi muhamad pun dah ada. Seperti ayat AlQuran ini menerangkan….surah 5 ayat 17 dan 18 di bawah:-

    5:17. Merekalah orang-orang yang tidak percaya, yang berkata, “Sesungguhnya Allah, Dia ialah al-Masih putera Mariam.” Katakanlah, “Siapakah pula yang akan membatalkan Allah dalam apa jua jika
    Dia menghendaki untuk memusnahkan al-Masih putera Mariam, dan ibunya, dan kesemua yang di bumi? Kepunyaan Allah kerajaan langit dan bumi, dan apa yang di antara keduanya, dengan mencipta apa yang Dia mengkehendaki. Allah berkuasa atas segala sesuatu.”

    5:18. Dan berkata orang-orang Yahudi, dan orang-orang Kristian, “Kami adalah anak-anak Allah, dan kekasih-kekasih-Nya.” Katakanlah, “Mengapa pula Dia mengazab kamu kerana kesalahan-kesalahan
    kamu? Tidak, kamu adalah makhluk daripada ciptaan-Nya; Dia mengampuni siapa yang Dia mengkehendaki, dan Dia mengazab siapa yang Dia mengkehendaki.” Kerana kepunyaan Allah kerajaan
    langit dan bumi, dan apa yang di antara keduanya; kepada-Nya kepulangan.

  4. Orang melayu tak tahu langsung pasal ugama mereka, orang arab ramai yang kristian masih menyebut Allah. Tiba2 di Malaysia haram pulak. Ugama ni asal nya dari tanah melayu ker???


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: