PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Mohamad Rahmat..Al-Fatihah..

Saya ingat lagi bagaimana saya dipanggil ke pejabat Dr. Mahathir di mana dia memberitahu saya, “Mat, I nak gugurkan you.”
Terdiam sebentar saya sebelum bertanya beliau, “Bila?”
Jawabnya, “Sekarang juga.”
“Apa Datuk Seri boleh beritahu saya sebab-sebab saya digugurkan,’ tanya saya tetapi beliau diam sahaja.

Antara cerita yang terkandung didalam buku..UMNO : Akhir sebuah Impian yang diterbitkan oleh Tan Sri Mohamad Rahmat, bekas Menteri Penerangan yang meninggal dunia di kediamannya di Bukit Damansara, Kuala Lumpur semalam.

Beliau begitu setia kepada UMNO, pernah menjadi Setiausaha Agung UMNO dan pernah berkhidmat dibawah dua Perdana Menteri, Tun Hussein Onn dan juga Dr. Mahathir.

Saya membesar semasa beliau menjadi Menteri Penerangan dan saya memang tidak pernah suka kepada beliau, tetapi apabila mendengar berita beliau meninggal dunia, entah mengapa saya boleh terasa sedih, sedih kerana simpati bila mengenang perbuatan Dr. Mahathir terhadap beliau yang  selama ini begitu setia kepada Bekas Perdana Menteri tersebut dan juga kepada UMNO.

Begitulah nasib  seorang bekas pemimpin UMNO..

Al-Fatihah untuk ‘Tok Mat’..

No Responses to “Mohamad Rahmat..Al-Fatihah..”

Leave a Reply

