PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Undi tidak percaya terhadap Presiden PAS..

Ada berita dan perbualan yang didengar Presiden PAS Hj. Abdul Hadi b. Awang berkemungkinan besar akan menghadapi satu undi tidak percaya terhadapnya daripada ahli-ahli PAS sendiri. Semua ini berlaku akibat ketelanjuran beliau yang menyokong kerajaan perpaduan untuk bersama dengan pihak UMNO.

Menurut seorang ahli PAS yang ditemui semalam beliau akan cuba membawa usul tersebut kekawasannya untuk diperbincangkan, biarlah beliau yang memulakan dahulu tindakan ini dan beliau percaya selepas ini lebih ramai ahli-ahli PAS yang tidak bersetuju dengan kerajaan perpaduan ini akan lebih berani mengikutinya, menurut ahli PAS tersebut lagi.

Sekiranya perkara ini benar-benar berlaku ianya akan menjadi satu tamparan hebat kepada Presiden PAS tersebut, Presiden PAS (waktu itu disebut Yang Dipertua Agung) yang pernah mendapat undi tidak percaya dari ahli-ahli PAS sebelum ini adalah Almarhum Datuk Asri b. Hj. Muda.

4 Responses to “Undi tidak percaya terhadap Presiden PAS..”

  1. UMNO BAKAL BUAT :

    1-MAJLIS BACA YASSIN
    2-TAHLIL
    3-KENDURI ARWAH
    4-PESTA PERINGKAT NASIONAL

    MERAYAKAN BAKAL KEMENANGAN SEMULA UMNO/BN.
    PERCAYALAHHHHHHHHH.

    INGAT BALIK APA JADI KAT PAS SETELAH UNDI TAK PERCAYA DILAKUKAN KAT ALLAHYARHAM DATO’ ASRI, MAKSUDKU BERAPA LAMA UNTUK KEMBALI MENDAPAT SOKONGAN PENGUNDI ISLAM MALAYSIA.LANI BUKAN BOLE KEKAL DENGAN PENGUNDI ISLAM, MALAH CINA, INDIA, SIGHK DAN LAIN2.JANGAN TERBURU NAFSU BODOHHHHHHHHHHHHHHH.

  2. cuba renungkan komen dari tulang besi(malaysia wanes ni :
    1- Nampaknya yang menang di sini adalah UMNO. Takziah kepada semua ahli PAS.

    2-aku dengar LEE KUAN YEW ada jumpa LIM GUAN ENG baru2 ni! hangpa org2 pas geng ulamak ka, geng erdogan ka dan geng mukabalah tak dak rasa apa2 ka???????pelik betoi la hangpa ni!!!!!!

    bole tak kalau kita sesama islam apabila di dalam dewan parlimen dan lain2 tempat, sesuatu isu berkenaan KEPENTINGAN islam atau umat islam, tanpa mengira isu dibawa oleh pihak mana sekalipun samada PAS, UMNO, PKR atau DAP(lani dah BERTAMBAH ahli DAP MELAYU ISLAM)atau mana2 parti sekalipun menyokong isu atau usul tersebut sebulat suara.jika ini boleh dilakukan/berlaku, saya yakin umat islam akan dipandang lebih tinggi dari orang lain.kepentingan islam juga akan selalu terpelihara, pada masa yang sama, kita wajib selalu nasihat menasihati dikalangan umat islam tenang amar maaruf dan nahi mungkar.

    tentang komen anonymous 16 june, 2009 1:04 a.m. aku pun p la majlis tu, satu statement penting telah dibuat oleh Ustaz Mohd Afandi(UMNO tu):

    Dia mengaku dengan perkataan yang semakna dengan dibawah ini, yang UMNO telah :

    1-gagal
    2-tak berupaya
    3-tak mampu
    4-tak bole diharap untuk
    5-kalah di dalam isu

    1-membawa usul
    2-melaksanakan
    3-bersetuju untuk melaksana

    HUKUM HUDUD

    wahai sekalian umat islam, kalau tak caya klaim aku, cari la jalan dapatkan vcdnya apabila siap.aku pulak, kalau dah dapat akan update kat semua hangpa2 kat mana dan bagaimana nak dapatkannya.cuba la fikir, dok sokong bat pa lagi umno ni, dengan ini adalah menjadi kewajipan semua muslim malaysia memberi sokongan kepada sesiapa/parti mana yang nak sangat melaksanakan HUKUM HUDUD ni.sekurang2nya bawa usul di parlimen atau sidang mana2 dun,kalau tak buat/laksana juga, dok bagi alasan macam2, dolak dalik setelah sokongan diberi,wajib tolak, cincang terus pihak2 tu(PAS la kot).boleh macam tu?

    June 16, 2009 8:14 AM

  3. aku sokong…undi tak percaya dan pemilihan semula Timb. Presdiden
    dan wat pengundian tu biar telus sikit..jangan JADI CAM SPR manipulate undi sedangkan PAS pun 2 kali 10..ada ka pulak kira undi 1 ribu lebih samapi 6 jam dan simpan keputusann..kalu SPR wat camtu kat Manik Urai…..marah cam nak meletup gunung pulak!!!ada something very2 wrong with PAS!!

  4. jelas sekarang ini adalah zaman fitnah yang dihadapi oleh parti pas, pas kena selesaikan masalah ini dengan sejuk kepala dan bersemuka dan berhati mulia, kalau tidak aku percaya signal pertama akan diberi rakyat 14 julai ni……..selesaikan.takkan nak ulangi peperangan JAMAL kot……tapi jgn buat majlis TAHKIM(ikut riwayat abu mikhnaf-syiah dalam tabari) pulak la.

    sampai lani sunni syiah dok berkelahi, betoi dak……


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: