PENJUAL UBAT
"Aku menulis bukan kerana nama"

Ramai yang semakin kenal siapa Zulkifli Nordin..

Cerita mengenai Zulkifli Noordin..tentu ramai sudah baca tentang ini..‘Anwar mahu menabalkan hero baru UMNO’..

dan juga yang ini..‘Saman Bib’..

Saya sendiri pernah satu ketika dahulu terpesona bila mendengar ceramah Zulkifli Nordin di Taman Melewar yang menceritakan keadaan Anwar Ibrahim didalam penjara. (ketika itu Anwar Ibrahim masih lagi berada didalam penjara).

Tidak lama selepas itu PAS dikawasan saya menganjurkan satu program ceramah, antara penceramah yang dicadangkan untuk dipanggil adalah Zulkifli Nordin.  Entah macam mana cerita Zulkifli Nordin akan dijemput berceramah itu sampai kepada seorang pemimpin PAS, ketika saya bertemu dengan pemimpin PAS tersebut beliau telah berkata kepada saya..

“mengapa mereka panggil Zulkifli Nordin, sudah tidak ada orang lainkah? kami di Kuala Lumpur pun tidak percaya dekat dia..”

Saya yang ketika itu tidak tahu apa-apa hanya terdiam sahaja tetapi sekarang  setelah semakin lama semakin terserlah kelaku sebenar Zulkifli Nordin..saya dan ramai lagi yang lain semakin kenal siapa sebenarnya Zulkifli Nordin ini..

About these ads

9 Responses to “Ramai yang semakin kenal siapa Zulkifli Nordin..”

  1. kenapa hah mamat tu camtu? memang sialan lah kalo kito yg dalam jemaah tidak faham asas perjuangan, sejarah perjuangan org terdahulu dan paling penting tidak mendalami Al-Quranul Kareem, Al-Hadith & Seerah Nabawiyyah.

  2. Saya cukup hairan dengan tingkah laku zulkifli nordin ni. Bagi pendapat peribadi saya dia ni manusia yang cukup merbahaya kepada sesebuah persatuan apabila dia salah seorang yang ada jawatan di dalam organisasi yang beliau anuti itu. Saya ulangi ini pendapat peribadi saya. Saya mengakui saya orang islam dan amat menyintai ugama saya dan zulkifli anak pak nordin ini pun islam,lowyer islam pulak tu, tapi hati naluri saya langsung tidak tersentuh dengan apa yg beliau lakukan yang di katakan beliau untuk menegakkan islam(BILA BELIAU JADI HERO). Tidak sama hati saya tersentuh bila contohnya ds annuar,haji hadi,tok guru hatta akil haii pun bila dia ceramah tersentuh juga nak bersama-sama mereka utk kedepan berjuang mempertahankan islam dan nak bagi tahu si zul tersentuh lagi hati ini apabila ngor DAP perak baca ayat alquran. Cuma dok tertanya sekarang ni kenapa si zul ni makin terok sangat sekarang ni, nampak sangat3 dia terlampau fanatik,estrem dengan ugama sedangkan islam itu cukup sederhana di dalam serba serbi ruang lingkop aspek kehidupan dari segi politik,ekonomi sosial dan segalanya hatta bangun tidur sekali pun. Tapi nampak ganas sangat ni kenapa?. Serang membabi buta dengan beribu ribu alasan ni kenapa?. Apa motif anda?. Anda secara tidak langsung bersikap yang boleh merosakkan imej islam itu sendiri. Mungkin dgn sikap anda sedemikian membuatkan orang2 bukan islam takut untuk mengenali islam, nasib baiklah disini adanya PAS yang dapat menangkis hasil peribadi yang anda tonjolkan itu. Tahukah anda cara hendak berdakwah belajarlah dengan khalid samad beliau lebih berhemah dari anda bukannya anda menjadikannya diri beliau musuh anda. Sebenarnya anda saudara zul telah membuat seribu kesilapan yang anda akan kenang seumur hidup anda. Sudahlah saya pun dah menyampah membicara tentang si mamat zul ni nyhlah dikau dari parti keadilan rakyat itu yang amat terbaik buat saudara. Lepas ni kita akan mendenar dendangan2 zul menghentam pkr ini sudah di jangka harap2 jgn jadi macam harusssani sudahlah nama sahaja mufti tapi cakap bohong.

  3. DIA NI GILA ISIM KOT

  4. Hangpa Kenai ka Anwar Brahim tu sapa?

    In 1998 Newsweek magazine named Anwar the “Asian of the Year”. However, in that year, matters between Anwar and Mahathir came to a head around the time of the quadrennial UMNO General Assembly. The Youth wing of UMNO, headed by Anwar’s associate Ahmad Zahid Hamidi, gave notice that it would initiate a debate on “cronyism and nepotism”. The response was swift, as Mahathir issued lists of cronies who had benefited from government share allocations and privatisations. The list included Anwar and Zahid, along with several of Anwar’s other allies. In the list, Anwar’s father and his two brothers are shown to have received shares allocated by the government for the bumiputra. His father Datuk Ibrahim Abdul Rahman and his brothers, Farizan and Marzukhi, hold shares amounting to more than 7.1 million units in three companies. On 2 May 1998, Dato’ Ibrahim Abdul Rahman owned 250,000 shares of Pengkalen Holdings Berhad and 3,790,500 of Nissan Industrial Oxygen Incorporated. Farizon owned 250,000 shares of Pengkalen Holdings Berhad. Marzukhi owned 2,800,000 shares in Penas Corporation.[7] In the list, Ibrahim Abdul Rahman owned 2,000,000 shares in Industrial Oxygen Incorporated Bhd in 1993.

  5. salam.
    Amboi takkan ler anwar je. Najib, Muhyaddin, Hishamuddin dan lain2 punya saham dedahkan ler jugak. Baru le adil. Kannn…

  6. jahat betul si yb zul nodin ni ye! tak apa la sepenggal tinggal berapa hari je lagi… lepas ni lenyap lah dia drp jadi bahan berita ni kan..

  7. gi mampus lah kowahai mp balaci kulimbandar baru..

  8. biarla zulkifli cakap puas puas…..lepas nie kita talqin je barua nie…..

  9. mampus zulkifli noordin…mulut jahat,,,tak tahu fakta cerita dan beceramah macam tahu-tahu dan benar-benar..kaki ampu…nak masuk calon…..talkinkan dia…..mampis


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: